Tips - Suggesties

Moclin Olivares

De Beste, Lekkerste, Mooiste, Leukste, Grappigste, Meeste, Bekendste ...

Rondwandeling dichtbij Montefrio (Granada)
"Moclin Olivares Moclin"

Karakteristieke:
Wandeling vertrekt in Moclin, waar een pas gerestaureerde burcht te bezichtigen is. het eerste deel van de wandeling loopt over een stuk van de camino Mozarabe ( deel van de camino de compostela) . Wel in tegenovergestelde richting. Bij het afdalen van Moclin naar Olivares hebben we een prachtig uitzicht op de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Na een rotsachtige afdaling bereiken we een rivier. Die steken we over via een brug en na een flinke klim komen we aan de hangbrug over de kloof. (zie foto op onze website onder wandelingen.) Door de kloof en langs de rivier kunnen we nog genieten van de frisheid van het water alvorens we aan de pittige klim beginnen die ons weer naar Moclin leidt. Tijdens deze klim zijn er nog authentieke neolitische rotsschilderingen te bewonderen. Montefrio (Granada)

Rondwandeling dichtbij Montefrio (Granada)

Montefrio - Granada PR-A8 Rondwandeling dichtbij Montefrio (Granada) "Moclin Olivares Moclin" , Duur: 3 uur.

Wandelen door Moclin-Olivares-Montefrio.jpg

Moclin - Olivares

De wandeling begint ...... we volgen de rode pijl op vorige tekening tot we aan een kapelletje komen...... calle in ...... vervolgens nemen we het eerste weggetje naar rechts en volgen dit tot we terug tussen gebouwen lopen.
we nemen dan de eerste weg links naar beneden. Net voor een electriciteitspaal met een teken van de camino de santiago de compostella. ............... je steekt deze over en volgt de aangegeven weg (een deeltje vlak en flink klimmen) tot je op een picknickplek uitkomt ......... je neemt dan het eerste smalle betonweggetje links (een lange fikse klim) en volgt dit tot je weer bij het kapelletje uitkomt.

Wandelen door Moclin-Olivares-Montefrio

Olivares - Moclin

Over de brug volg je het pad omhoog, bij Y-splitsing ......af volgen  steeds ...... aanhouden zijpaden naar ...... negeren........ Je passeert vele water stroompjes.  Na ongeveer ...... min. gaat het pad recht door over een bruggetje met leistenen. Hier is ook een afslag naar ...... die naar ...... en terug naar .... gaat. ... is een mooie plek om te picknicken en eventueel pootje te baden. Om bij .... te komen moet je ongeveer 200m afdalen, maar de wandeling gaat hier rechtdoor het bruggetje over ...... Moclin Olivares Montefrio

De complete GRATIS wandelbeschrijving in PDF print formaat ontvangen: <<Klik dan hier >>

U kunt maximaal1 gratis wandelbeschrijving aanvragen.
Het enige wat wordt gevraagd is je email en de wandeling word je direct per email toegezonden.

Wij wensen je veel wandelplezier, als je na het lopen van deze wandeling tips, leuke aanwijzingen of een aanvulling hebt, nodigen wij je graag uit om een email te sturen naarinfo@de5van.nl

Montefrio

Montefrio - Granada

Wandelen Montefrio

Overnachten in de Montefrio - Granada

Zoek je nog een speciale plek om te overnachten tussen Granada en Cordoba, breng dan eens een bezoek aan :

Chambres d'hôtes Lasnavillasmm ligt in het mooie bergdorpje Montefrio.
Montefrio ligt tussen Granada en Cordoba en is met zijn oude gebouwen en mooie centrum zeker een bezoek waard.
Las Navillas staat voor rust en stilte.
Het zalige genieten van de omgeving, de zon, de natuur.